*

کیسه ای که شهرداری برای مالکین دوخته است

در تنظیم اسناد قطعی در دفاتر اسناد رسمی در صورتی که خریدار مایل باشد فروشنده باید نسبت به تسویه حساب مالیات نقل و انتقال و عوارض نوسازی شهرداری استعلامات مربوطه را از دفترخانه دریافت کند و به مراجع مربوطه مراجعه کند و با پرداخت مبالغ تعیین شده از سوی آنان نسبت به دریافت مفاصاحساب مربوطه اقدام نمایند.

در سالهای گذشته روال شهرداری بدین شکل بود مالک با حضور در آن سازمان و دریافت مفاصاحساب نوسازی تا پایان مدتی که ذیل آن قید شده بود معتبر و تسویه شده بود و تا پایان آن تاریخ دفاتر اسناد رسمی هر چند بار هم که اقدام به نقل و انتقال میکردند از همان مفاصاحساب استفاده میکردند ، اما به تازگی شهرداری با درج مهری بر روی مفاصاحساب اقدام به محدود کردن مفاصاحساب فقط برای یک نقل و انتقال می کنند ! شهرداری با این کار برای خود حقی را در نظر گرفته است تا برای هر نقل و انتقال برای خود درآمدی کسب و اخذ نماید که هیچ توجیه قانونی ندارد!!!

حتی پاسخ استعلام ثبت هم که تنها 30 روز معتبر است دفاتر اسناد رسمی این امکان را دارند که هر تعداد نقل و انتقال که میخواهند در فرجه 30 روزه بدهند بدون اینکه نیاز به اخذ استعلام باشد برای هر بار نقل و انتقال.

 

هیچ نظری موجود نیست: